Mange drømmer om at læse til læge på SUH

1356 har søgt ind på medicinuddannelsen på Sjællands Universitetshospital i Køge via kvote 2.
Mange drømmer om at læse til læge på SUH
"Vores undervisere har en stor villighed til at skubbe de lægestuderende frem foran sig, så de med god samvittighed og omhu kan lære en masse ting på første række. På den måde tror jeg på, de lægestuderende vil blive dygtige til det almene og mere rustet til den virkelighed, de møder, når de er færdige," siger vicedirektør Morten Ziebell.

"Det er kæmpe stort, at vi har fået så mange ansøgere til medicinuddannelsen på Sjællands Universitetshospital," siger vicedirektør Morten Ziebell som reaktion på, at 1356 nu har søgt ind på medicinuddannelsen i Køge via kvote 2.

"Vores undervisere har en stor villighed til at skubbe de lægestuderende frem foran sig, så de med god samvittighed og omhu kan lære en masse ting på første række. På den måde tror jeg på, de lægestuderende vil blive dygtige til det almene og mere rustet til den virkelighed, de møder, når de er færdige," siger han.

"Samtidig får de en uddannelse her med vægt på det hele menneske, og vi får reflekterede og håndværksmæssigt dygtige læger ud."

Læs mere om uddannelsen her

Det glæder også regionsrådsformand Heino Knudsen, at medicinuddannelsen på SUH er kommet så godt fra land.

"Det er en rigtig god nyhed, at så mange ønsker at læse til læge i Region Sjælland. Det lover godt for fremtiden," siger Heino Knudsen og tilføjer:

"I dag er der færrest læger, hvor behovet er størst. Det bør være omvendt. Lægeuddannelsen i Region Sjælland er en af brikkerne i at få vendt den udvikling."

Jørgen Kurtzhals, der er prodekan på Det Sundhedsfaglige Fakultet på Københavns Universitet, jubler også over de høje ansøgertal til medicinuddannelsen i Køge.

"Det er flot, at så mange unge vælger at søge den nye medicinuddannelse. Men det bliver også en exceptionelt god uddannelse. De studerende får det bedste af universitetet og det bedste af sundhedsvæsenet, fordi de bliver meget tættere knyttet til regionens hospitaler end de studerende i København. Vi tror, at det vil åbne de kommende lægers øjne for de attraktive arbejdsvilkår i regionen – og for det meningsfulde i at arbejde for større lighed i sundhed," siger han.